Bitumen uitvlakken?

PMKoning

  • #1
OP mijn balkon heeft de loodgieter een laag bitumen aangebracht om dit weer water dicht te krijgen (deel balkon/deel plafond van onderliggende kamer).
Het balkon is grotendeels 95 cm breed, behalve he laatste stuk, daar is het 135. Om mij onduidelijke reden heeft ie er voor gekozen om de bitumen in de breedte te leggen, oftewel steeds stukken van 1 m naast elkaar. Deze overlappen elkaar telkens ca 10 cm en vormen daar een dikkere ovelappende rand met als gevolg dat er nu een aantal "vakken zijn ontstaan. Hierin blijft na elke bui een dunne laag ( ca 3 mm) water in staan. Nu wil ik straks een houten vloertje erop leggen en dan wil ik bij voorkeur geen water er onder laten (o.a. muggenbroei plaats in de zomer). De balken zullen wel droog blijven door de rubber voetjes, maar ik vind het toch geen fijn idee.

Nu had ik bedacxht dat ik misschien de ruimte tussen de dikkere banen kon opvullen met een smallere strook bitumen. Is dat een idee?

Het bitumen ligt er krap 4 weken en is helemaal mooi waterdicht.

Ziet iemand bezwaren? Kan ik hiervoor gewoon een brandrol gebruiken?

Dank voor alle tips en inzichten!
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Ik denk dat het eenvoudiger is die pootjes op iets van steen/rubber XPS isolatie te zetten.
Het lijkt me sterk nadat de eitjes zijn gelegd het water op je dak niet een keer is opgedroogd.
Het water zal ook door de verwarming van binnenuit worden verdampt. :wink:
 

Tiho

  • #3
Een muggenlarf zal ook niet best kunnen zwemmen in 3 mm water :?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Ook als ze een diploma hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu