Binnen trommel kruis gebroken...????

Willem Perotti

  • #1
Hallo Mede klussers

Ik heb een AEG lavamat en nou denk ik dat het binnenkruis van de binnen trommel gebroken is.
Dit omdat de trommel prima draaid bij het wassen en met de hand draaid ie ook verder goed.
Maar bij het centrufigeren komt de binnen tegen de buitentrommel..dit is te horen en te zien, dit omdat als je droog centrufigeert het stof/plastic van de buitentrommel in de binnentrommel ligt
Dus dit wordt sleutelen...
Mijn vraag is nu is mijn redenering juist?
En wat moet ik nu gaan bestellen, as, kruis, lagers, keerring??
En kan ik dit soort onderdelen bestellen bij aeg of kan ik beter een onderdelenwinkel opzoeken?
Wie een goede winkel weet voor dit soort onderdelen, is ook van harte welkom..

Alvast bedankt, Willem
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er kunststof los komt zou ik eerst de machine uit elkaar halen en kijken of er schade aan de kuip is, voor reparatie moet de kuip toch helemaal uit elkaar.
De onderdelen zijn gangbaar en hebt u met een dag of wat in huis.

Maak wat foto's zodat u eventueel kunt kijken hoe e.e.a. in elkaar zit.
 

Willem Perotti

  • #3
Ik denk dat dat ook de beste oplossing is eerst maar kijken wat er stuk is..
maar het is van het ene op het andere moment gebeurt..
Lijkt op een breuk ergens..
En ben Cv monteur dus niet bang voor een wasmachine...is weer eens wat anders..
Heb je anders een goed adres voor me waar ik deze onderdelen evt zo kunnen bestellen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Adressen verstrekken we hier niet maar elke onderdelenwinkel kan het leveren en bestellen via internet kan ook als u precies weet wat u moet hebben.
 

Willem Perotti

  • #5
Oke Jan bedankt,
Laat wel ff weten wat evt. de schade is en wat de evt. schade heeft veroorzaakt.

Gr Willem
 

Willem Perotti

  • #6
Nou lekker aan het sleutelen geweest en inderdaad het kruis is gebroken..
Het vrij simpel om het zo ver te krijgen zodat ik de binnen trommel kom losmaken
Met geen mogelijkheid de inbus los kunnen krijgen dus uitboren maar, as was toch stuk.
Maar nu het volgende met geen mogelijkheid de as uit het lager kunnen krijgen...jammer maar niets aan te doen..ga er afscheid van nemen en een nieuwe kopen
Kosten kruis en lager plus minus 150 euro en wat is het volgende?
...

Gr Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu