Bevestiging strijkbalken t.b.v kleine vliering (50 cm hoog)

PruiseN

  • #1
Beste klussers,

Op de eerste verdieping van een huis uit 1899 ben ik aan het klussen. In de oude situatie zat er een plat plafond van rabatdelen in terwijl het huis een zadeldak heeft. Ik heb de rabatdelen (aan één kant) verwijdert en er blijkt een kleine vliering mogelijk te zijn (max. 50 cm hoog bij nok). Deze mogelijkheid om een paar dozen op te kunnen bergen grijp ik met beide handen aan. Ik heb nu uitgetekend hoe ik de constructie op wil bouwen, maar vraag me nog af hoe ik de strijkbalken ga bevestigen aan de muren. Aan de ene kant zit een 21 cm dikke muur naar de buren. Ik heb hier reeds in geboord en de stenen zijn behoorlijk poreus. Hieronder de schetsen.





Op https://www.klusidee.nl/Forum/topic/bevesting-strijkbalken-t-b-v-vliering-garage.77357/ lees ik dat de betreffende klusser constructiepluggen SXR 10 gebruikt.

  • Is dat ook verstandig voor gebruik bij een vrij poreuze muur (van rode baksteen)?
<i>
</i>

Ik zit nog in mijn maag de bevestiging aan de andere kant. De rode brede balk langs die muur is de bestaande steunbalk (roodgekleurd) van de dakconstructie. Is het verstandig om daar de strijkbalk aan vast te maken? Er tegenaan zit de muur naar de andere kamer met balkenprofiel. De strijkbalken lopen beide uiteindelijk uit op een balk (rood gekleurd) uit de dakconstructie. Die balken wil ik niet gebruiken als draagconstructie. Aan de andere kant lopen ze uit op een muur van balkenprofiel van een andere kamer.

Hebben jullie nog tips?
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu