Bevestigen filterslang aan kuip Indesit WIDL 146

Wasvrouwtje

  • #1
Beste klussers,

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Er zat een beugel van een beha vast tussen mijn trommel en kuip. Met veel moeite is het eindelijk gelukt om de beugel eruit te krijgen. Ik heb hier echter iemand bij laten helpen die, zonder te kijken hoe het vast zat, de filterslang van de kuip heeft gerukt. Nu lukt het diegene en mijzelf niet om de slang weer te bevestigen.

Ik denk dat het rubber van de slang om de uitstekende rand van de kuip moet en dan moet worden vastgezet met een stelring. Klopt dit? En hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten van het wasvrouwtje
 

Wasvrouwtje

  • #2
Het gaat om een Indesit WIDL 146 (zoals ik al in de titel had vermeld).
 

Wasvrouwtje

  • #3
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #4
Als ik het goed zie dan zit er een klem om het zwarte deel, die moet je eerst een beetje losdraaien voordat je het zwarte deel terug kan plaatsen.
 

Wasvrouwtje

  • #5
Bedankt voor je antwoord.

Je doelt denk ik op de stelring? Die hebben we inderdaad losser gedraaid, maar dan nog krijgen wij het niet voor elkaar. Als we de stelring in zijn geheel weglaten, dan krijgen we het zwarte rubber wel op zijn plek, maar zodra de stelring er om heen zit (losser danwel strakker) krijgen wij het zwarte rubber niet op zijn plek. Bestaat daar misschien een trucje voor?
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #6
Lik vaseline op de rand?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
De ring zover mogelijk losdraaien, de ring naar beneden schuiven, de slang op de plek drukken, de ring naar boven schuiven en aandraaien.
 

Wasvrouwtje

  • #8
Nogmaals bedankt voor de tips!

Uiteindelijk is het ons niet gelukt en is er een monteur bijgekomen.
De oplossing: de filterslang eerst aan de andere kant losmaken, zodat er voldoende speling is om de slang aan te sluiten aan de kuip. Daarna pas de slang aan de andere kant weer bevestigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu