Betonvloer isoleren met pir platen

Nathaniël

  • #1
Al vele topics hierover gelezen, maar zie door al die bomen het bos niet meer.

Ik wil graag een koude betonvloer aan de bovenkant isoleren met 30mm dikke pirplaten. Hierbij moet een vochtscherm aangebracht worden als ik het goed begrepen heb, moet deze onder of over de platen heen gelegd worden?

Moeten de platen aan de betonvloer bevestigd worden? Zo ja, wat kan daar het beste voor gebruikt worden? Moeten de kieren afgeplakt worden met tape (o.i.d)? Is het nodig om de randen goed af te dichten met bijv. purschuim?

Mvg,
Nathaniël
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #2
Wat ga je op de isolatie maken?
Neem je isolatieplaten waar onder en boven aluminium folie is aangebracht kan je zonder folie. Wel de naden van de platen met alutape afplakken, denk ik.
 

Nathaniël

  • #3
Bedankt voor je reactie. Op de isolatie komt een laminaatvloer. De platen hebben aan de bovenkant en onderkant aluminium maar in een aantal draadjes ook al verschillende meningen gehoord over de dichtheid. Als ik er vanuit ga dat er evengoed een vochtscherm nodig is, moet deze dan boven of onder de platen?
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
Folie onder of boven dat maakt voor het vocht niet veel uit.
Wat wil de fabrikant van het laminaat?

Wel vraag ik me af de isolatie niet moet worden vast gezet. Ik ben bang als je vloer niet vlak genoeg is de platen kunnen bewegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu