Beluchting badkamer riolering

Tjibbe84

  • #1
Ik ben de badkamer aan het verbouwen en ga van het weekend het bad plaatsen. Echter in de huidige badkamer hebben we nog al eens last van een klokkend geluid als het bad leeg loopt. Nu heb ik hier al e.e.a. over gevonden dat dit waarschijnlijk met beluchting te maken heeft.

Echter ben ik niet in de gelegenheid om een nieuwe pijp voor de beluchting naar buiten te brengen, dus heb ik de onderstaande situatie bedacht:



In deze schets is het idee om de beluchting in de loze ruimte rondom het bad te verwerken. Deze wordt uiteraard ingebouwd en vandaar mijn vraag of dit wel voldoende zin heeft, zou er genoeg lucht beschikbaar zijn in de loze ruimte rondom het bad? In het muurtje waarmee het bad wordt ingebouwd, komen nog 2 doorvoeren voor de verwarmingsbuizen, dus in theorie is daar ook wat ruimte voor de aanzuiging van lucht.

Ik weet ook dat er sifonbeluchters zijn, maar daar lees ik wisselende verhalen over. Tevens heb ik niet heel veel ruimte beschikbaar bij de wastafels omdat het een zwevende ladekast is.
 

Xr8

  • #2
Altijd beter dan niets. Een beluchter kan alleen lucht toelaten, niet afblazen.
Als her mogelijk is kun je ook vanaf het bad terug gaan naar de standleiding met een buis en ook deze aansluiten op de standleiding, zelf al enige malen zo gemaakt. Werkt prima.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu