Begonnen met eettafel maken.

MeubelklusserT

  • #1
Inmiddels ben ik begonnen met het onderstel van een eettafel te maken. Het lijkt een beetje op deze constructie. link helaas niet meer werkend. Begin nu wel te twijfelen of mijn constructie stabiel genoeg wordt voor een glasplaat :oops:. Heeft er iemand tips om de stabiliteit te vergroten?
 

Tiho

  • #2
Als het hetzelfde is zou het toch wel stabiel moeten worden?

Wat is de diameter van het staal. Van bovenaf lopen toch wel aardig wat verschillende stangen naar beneden aan toe, heb jij dat ook? Deze stangen onderling verbinden met hechten zal de stabiliteit ook aanzienlijk vergroten.

Het is ook goed mogelijk dat deze tafel met een hoogwaardiger staalsoort in elkaar wordt gezet dan jij nu doet. Dat maakt de tafel ook steviger. Waarschijnlijk heb je S235 daar zit minder koolstof en dergelijke in dan bv S355 wat als constructiestaal wordt gebruikt en taaier is.

Plaats anders een foto.
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #3
Als je ook alleen driehoeken gebruikt zoals dat voorbeeld wordt het al snel stabiel.

Als je het frame klaar hebt, kan je ook eerst de tafel met een houten plaat uittesten.
 

MeubelklusserT

  • #4
Van het weekend ben ik aan de gang gegaan met het hechten en dat hielp inderdaad al veel en hopelijk ook genoeg. Thanx, volgens mij moet het nu wel goed komen. Ga het straks zeker nog even testen met een houten plaat.
 

MeubelklusserT

  • #5
Tot nu toe houdt mijn houten plaat het prima dus volgens mij is de constructie zeker geslaagd!! Ik denk er zelfs aan om een bijzettafel te maken. Lijkt me een mooi volgend projectje :-).
 

IJkenhout

Vaste beantwoorder
Moderator
  • #6
Weer een enthousiasteling erbij! :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu