Bedraad internet op zolder

Klusbarry

  • #1
Al een tijdje wilde ik graag voor de twee kamers die ik op de zolder aan het maken ben, bedraad internet aansluiten (omdat wireless ronduit een ramp is in ons huis). Het vervelende is alleen dat er geen loze elektriciteitsleiding naar de zolder loopt. Nu wilde ik deze via de bestaande buis voor de wcd's naar boven Leiden, maar ik kom hier nog twee centrale dozen bij tegen. Dat gaat niet echt werken.

Nu was mijn idee om de buis waar de voeding voor de wasautomaat door loopt leeg te maken en daar de draden opnieuw in te trekken incl wat rj45 kabel. Vandaag de wcd van de wasautomaat losgekoppeld en in de meterkast de groep gedemonteerd zodat alles los zat. Het probleem is nu dat ik de leiding niet leeg krijg. Er is geen beweging te krijgen in de draden. Ik ben er in ieder geval vanuit gegaan dat de drie vd draden rechtstreeks naar de groep in de meterkast lopen. Klopt dit?

Wat zou het probleem nu kunnen zijn?
 

Ronaldjes

  • #2
Hetgeen wat je gaat doen mag in ieder geval niet volgens de regelgeving. Daarnaast kan het zijn dat 230volt signaal die lang parallel loopt naast data storing gaat geven op de data verbinding.

Als de groep voor de wasautomaat een aparte groep is, gaat deze meestal direct naar de meterkast. Heb je hem aan de kant van de meterkast ook losgekoppeld?

Al gedacht aan een powerline adapter??
Deze sturen de data via de 230 volt leiding en kun je dmv een rj45 stekker op zolder weer bedraad op je computer oid aansluiten. Dus geen last van slechte wifi, deze gebruiken wij voor dataverbindingen bij zonnestroomomvormer en eigenlijk nog nooit klachten gehad.
 

Honda2012

  • #3
Powerline adapter is inderdaad de oplossing! Voor 3 tientjes bespaard dit je heel wat werk.

Wij hebben hem in de meterkast en pakken hem achter in de vrijstaande garage (50 meter hemelsbreed) weer op. Werkt perfect!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu