Baumatic vaatwasser probleem met verwarming

Stefanluijmes

  • #1
Ik heb een probleem met mijn Baumatic vaatwasser (BDI 652). De machine geeft aan dat er een E3 error is, volgens de gebruiksaanwijzing duidt dit op een probleem met de warmtesensor of het verwarmingselement. Zo te ruiken is er het een of ander doorgebrand... Iemand ervaring met dit probleem?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Opzoeken wat er aan de hand is, meestal is dit een verbrandt contact, draad of ntc.
 

Stefanluijmes

  • #3
Heb de vaatwasser inmiddels uit de keuken en heb de bodemplaat gedemonteerd. Op het oog is niets te zien, wel een sterke geur dat er iets doorgebrand is. De machine spoelde nog wel goed maar zodra het klepje voor de vaatwastablet openging stopte ie d'r mee. Zou de thermostaat het probleem kunnen zijn?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Een verbrandde aansluiting is op afstand niet te zien, die zult u zelf moeten opsporen.
 

Stefanluijmes

  • #5
Vandaag is er een monteur langsgeweest om te kijken naar de vaatwasser. Hij kon het probleem niet vinden en zei dat het bij een baumatic moeilijk en duur is om onderdelen te bestellen. Kortom hij raadde me aan om een nieuwe te kopen!
Klopt het dat Baumatic geen geweldig spul is of probeert mijn monteur me wat aan te smeren!?
Warmte-element is nog wel goed, vervangen van een sensor zal toch niet zo prijzig zijn? (als dat het probleem is tenminste)
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Op afstand is niets te zeggen van de oorzaak, gewoon alles waar draden aan/op zitten visueel controleren.
Kijk ook op de printplaat of er een soldering uit gebrand is.
Ik vind het wel vreemd dat de monteur niets kan vinden.
 

Stefanluijmes

  • #7
Inderdaad vreemd. Had het idee dat hij Baumatic maar prut vond en me het liefst wat nieuws wilde verkopen.
Visueel is er niets te zien, ook niet op de printplaat. Ik probeer vanavond de warmtesensor te controleren, daar kon de monteur namelijk niet bij. Weet je waar ik onderdelen van baumatic zou kunnen vinden? Zoeken op google tot nu toe geen succes.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Zo goed als zeker hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu