Bauknecht wad 6950 komt niet op toeren met centrifugeren

Jansje55

  • #1
Hallo kan iemand mij helpen ik heb een Bauknecht wad 6950 die ineens niet meer goed centrifugeer hij begint te centrifugeren als hij dan een eindje op weg is slaat hij uit en staat de machine in storing
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Controleer de koolborstels op de aandrijfmotor, bij minder dan 15 mm lengte deze vervangen.
 

Jansje55

  • #3
Oke bedankt gaan we naar kijken de motor is er voor 2 jaar terug nieuw in gekomen dus misschien is het dat wel ik weet niet hoe snel die borstels slijten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Lijkt me niet dat het dan de koolborstels zijn, dat duurt meestal wel een jaar of wat voordat die versleten zijn.

Gaat de machine ook hevig schudden tijdens het centrifugeren ?
Hoe lang centrifugeert de machine voordat hij daarmee ophoudt ?
 

Jansje55

  • #5
Ja hij gaat ook heel erg schudden en hij begint te draaien en dan hoor je hij moet harder en dan slaat hij af en gaan alle lampjes branden en dat doet hij bij alle snelheden ook als je hem op 400 toeren zet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Dan zijn waarschijnlijk de schokdempers defect, als er onbalans in de kuip zit tijdens het centrifugeren gaat hij niet verder.
 

Jansje55

  • #7
Als de trommel leeg is dan schud hij niet zei mijn man net, maar met de was erin wel zijn het dan toch de schokdempers
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Zo goed als zeker de schokdempers, als u ze soepel op en neer kunt bewegen moeten ze vervangen worden.
 

Jansje55

  • #9
Oke bedankt we gaan er naar kijken je hoort nog of dat het was
 

Jansje55

  • #10
Het waren inderdaad de schokbrekers, maar de originele van Bauknecht zijn best wel duur dus hebben de bodembevestiging van de oude eraf gehaald en universelen gekocht en de bodembevestiging aan gemaakt en hij draait weer als een zonnetje dus gelijk maar een tip dat je niet die duren hoeft te kopen het scheelt ruim de helft
 

Jansje55

  • #11
Balen dachten dat hij het goed deed maar nee hoor na een was gedraaid te hebben deed hij het weer niet alle lampjes branden hij komt gewoon niet op toeren hebben de koolborstels ook na gekeken die zijn nog goed hebben jullie nog een tip wij weten het niet meer kan het ook zijn dat je de schokbrekers niet in de goede gaatjes van de bodemplaat heb gezet want er zitten meerdere ik hoop dat jullie het weten
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #12
Knipperen er lampjes en zo ja met welke tussenpozen ?
 

Jansje55

  • #13
Ja de lampjes knipperen met en een tel er tussen je hoort ook dat hij niet op toeren komt mijn man dacht dat het zo hoorde dus hij zei nou hij doet het weer niet dus het rare is wel dat toen hij hem uit probeerde op intensief centrifugeren dat is 1600 toeren toen knipperde de lampjes niet
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
Ik heb zo geen idee wat de storing is, misschien dat de module defect is, op afstand is dat niet te bepalen.
Misschien dat iemand anders nog een idee heeft.
 

Jansje55

  • #15
Oke bedankt voor je hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu