Bauknecht WA 8788W geeft waterstop en A/F fout melding..

Grill

  • #1
Hallo,

(sorry voor het slecht nederlands ;-)

Ik zit in Australie met een Bauknect WA 8788W wasmachine..

Vandag is het beginen fout gaan... Na ongeveer 5 a 10 minuten geeft het een geliudsignal aan.. Het 'Waterstop' lampje blijft branden en de codes 'a' en 'f' verschijnen (afwiselend op bijde LED aanwijzers).. de pump blijft op dit moment nog draaien maar er kompt geen water meer uit..

Ik heb in de gebruiksaanwijzingen gekeken, en alles gadaan dat daar in staat... uit zetten; stekker uittrekken; machine naar voor kantelen; terug aan zetten en nog eens proberen...

maar helaas, blift het probleem voorkomen...

ik zit dus in australie, en zij kunnen hier geen Bauknecht aparaten repareren.. is er iemand hier di mischien een 'service manual' van deze type machine bij de hand heeft en mischien een idee geven van wat ik nog moet doen?

Ik kan onderdelen bestellen vanuit Austrie en kan ze zelf platsen, maar weet niet waar ik moet beginnen..

mvg

Gil Peeters
 

Grill

  • #3
BerichtGeplaatst: 29 Juli 2010, 16:38 Onderwerp:
Zie voor de storingsmelding FA: Storing Bauknecht WA 8798W.
Ik heb gekeken naar zie bericht.. helpt niet echt..
Het probleem is door een monteur opgelost.
Er was een rubberring kapot waardoor er water langs de lagers naar buiten liep. De wasmachine is ook weer een heel stuk stiller.
De reden voor het kapotte ringetje is het gebruik van teveel wasmiddel wat zich rond het rubber had opgehoopt.
Welk rubberring was het dat kapot is? en is het gemakelijk om te zien of die van mij kapot is?

Is het ergens bij het wasmiddlebakje dat ik moet kijken?

Groetjes.

Gil Peeters
 

Manualo

  • #4
Het ging om de beschrijving dat FA staat voor lekkage naar de bodem van de machine. Exacte oorzaak vinden is natuurlijk wat anders.

Klik ook eens bovenaan op Berichten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu