Bankirai op balkon leggen

Sima1987

  • #1
Hoi

Ik heb een klein balkon (3m op 0,8m) en wil het wat opfleuren. Er ligt nu een betonnen vloer, en ik zou er graag bankirai op willen leggen. M'n balkon is volledig afsluitbaar met een rolluik en langs de zijkant een raam. er komt dus bijna geen vocht in, want ik sluit m'n rolluik telkens ik weg ga. Het regent er niet binnen.

Deze ben ik dan ook gaan kopen, samen met balken die eronder komen te liggen dwars.

De balken heb ik ook reeds gekocht, maar zijn niet van hardhout. Dit zijn balken in goedkoop hout.

De balken komen op rubberen onderliggers te liggen (1 Cm dik).

Nu m'n vraagjes:

1) Ik heb gehoord dat de balken ook normaal van hardhout moeten zijn, maar ik heb ze nu reeds gekocht. Is het toch oké om ze te gebruiken? Het is de bedoeling dat ik er nog max 2 jaar ga wonen, en het moet na dat ik er weg ben dus nog deftig uitzien (niet gebogen vloer).

2) Ik heb gelezen dat je de planken best met schroeven vastmaakt aan de balken. Is het ook mogelijk om deze te lijmen met MontageKit of TEC7? Of gaat dit na een tijd loskomen? Een nadeel zou zijn dat het niet gemakkelijk te demonteren is, maar het bespaart me wel veel tijd.

3) De balken zou ik op rubberen onderleggers leggen. Volgens mij heeft dit voldoende grip, en hoef ik de balken daarom niet nog eens in de betonnen vloer vast te maken. Klopt dit?

Ik ben een beginnende klusser (zeker wat outdoor betreft). Alvast bedankt met jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu