Badkraan kitten

Lootje

  • #1
Hallo,

Ik heb een 4-punts badkraan naast mijn bad. De kraan is mooi in de tegel geplaats, maar moet de kraanuitloop en de warm- en koudwaterkraan ook gekit worden?

Ik hoor van veel mensen dat kranen nooit gekit worden, maar toch....

Alvast bedankt!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Fotootje ?
 

Lootje

  • #3
Jan,

Bedankt voor reageren. IK heb geen foto. Het gaat ook niet zozeer om dat het een 4 punts kraan is, het had ook een standaard kraan kunnen zijn. Mijn vraag is eigenlijk, een kraan NAAST het bad in een tegel, dus niet in een muur of op het bad zelf, moet die ook gekit worden?

Net zoals, moet een keukenkraan of wastafelelkraan eigenlijk gekit worden? Er komt toch altijd water bij? En bij een bad kan de hoeveelheid die soms naast het bad komt best veel zijn.
 

Wgb

Vaste Beantwoorder
  • #4
In mijn woning zitten zoals in de meeste woningen een aantal kranen. Deze zijn op diverse ondergronden, zoals tegels, emaille enz., geplaatst. Bij het plaatsen van deze kranen is geen kit aan te pas gekomen. Ook naderhand niet. Dus maak er een foto van dan wordt het duidelijk wat je bedoeld.
*wgb*
 

Jacovrie

  • #5
In het algemeen is het zo dat de zogenaamde eengats(meng)kranen, die in wastafels, gootstenen, fonteinbakjes e.d. worden geplaatst, niet gekit hoeven te worden. Deze kranen worden namelijk van onder aangedraaid en vastgeklemd met afdichting er tussen.

Wanneer er sprake is van kranen die gemonteerd zijn met S-koppelingen of op muurplaten zijn bevestigd, met bijvoorbeeld rozetten, dan is het zaak deze wel af te kitten. Simpel gesteld en in zijn algemeenheid, wanneer de kraan geen 'eigen afdichting' heeft, is het zaak deze af te kitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu