Badkamervloer met isolatieplaat W.di of Q.oard platen.

Easymaster

  • #1
Ik ben bezig met mijn badkamer aan het vernieuwen.
nieuwe balken laag erin en daarop ligt nu Underlayment.
Nu wil ik een vloer gaan storten maar wil daar ook vloerverwarming en drain in plaatsen.
Maar wil ook de vloer gelijk isoleren dikte vloerplaten 40mm w.edi of Q.oard.
Dus mijn gedachten was om van die isolatie platen te gebruiken met een mortellaagje en glasvlies-net erin.
die platen maak je vast met tegellijm en met een aantal schroeven per m2 en daarop een beton mat ijzer op te leggen met de elektrische vloerverwarming en de drain in te leggen. daarop en dan eerst een laagje beton van +/- 3 cm en daarna een afwerkvloer erin van ook +/- 3cm
met afschot voor de inloop douche.
ik heb al lopen zoeken op het forum maar het gaat alleen maar over Lewis of zwaluwstaart plaat.
wie kan mij hier verder in helpen of het kan wat ik in gedachte heb wat betreft deze platen en bewapening en afwerking?

oppervlakte vloer is 2.1 X 2.40 meter en de balken liggen om de 60 cm balk maat 71x170 lengte 2.10mtr

ik hoor het graag!
 

Marcn88

  • #2
Elektrische vvw direct in lijmbed onder de tegel leggen anders duurt het uren voordat de vloer is opgewarmd en de energierekening stijgt gigantisch
 

Klusida

  • #3
Ik had begrepen dat direct onder de tegel het aardnet / aardmat moet komen.

Ik heb een soortgelijk probleem waar ik niet uit kom. Ik heb op dit forum een bericht hierover geplaatst in de rubriek 'Badkamer', maar deze heeft men verplaatst naar de rubriek 'Elektra', maar helaas nog geen antwoord op mijn prangende vraag.
 

Klusida

  • #4
Ik ben benieuwd, Easymaster, hoe je het nu uitgevoerd hebt.
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu