Badkamermeubel paneel

Richardrb71

  • #1
Hallo,

Ik heb de schuiflade`s kunnen verwijderen inmiddels,
kan ik het rechterpaneel van de wastafelmeubel gewoon verwijderen zonder dat ik van alles verniel verder....


Ik zie niet echt schroeven, zou het gewoon gelijmd zijn en weet iemand wat dat witte blokje rechtsboven voor functie heeft dat aan de binnenkant van die paneel zit?

Zou ik de paneel los kunnen tikken en dat die er dan in zijn geheel vanaf komt zodat ik een nieuwe zijkant kan plaatsen? (Deze is door vocht krom en stuk)

Alvast bedankt allemaal!!


 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #2
Ze zitten vaak met duvels in elkaar gelijmd.
Het witte blokje is bedoeld om het kastje na montage aan de wand mbv stalen hoek te verstellen.

Als je het paneel lostikt met een hamer heb je grote kans dat de duvels bij het loskomen de horizontale delen kapot maakt De hechting van de lijm van de duvel is sterker dan de onderlinge hechting van de spaanplaat.

Je zou kunnen kijken of je er met een decoupeerzaag de planken los van elkaar kunt zagen. Maar dan moet je het kastje wel helemaal los van de wand hebben.
 

Poster

  • #3
U ontkomt er niet aan, om het gehele meubel van de muur te halen, het "witte blokje" is de ophanging van het meubel, en zit ook tegen het te vervangen zijpaneel geschroefd.
Het muurdeel waar meubel aan hangt is waarschijnlijk eerder gemonteerd i.v.m de ophanging, en hoort zo te zien niet bij het meubel. De twee schroeven aan de bovenkant moet u waarschijnlijk ook losnemen.
Als u het kastje losheeft, kunt u proberen, een blokje hout in het kastje tegen het zijpaneel te leggen, en een paar tikken te geven, misschien krijgt u dan zo wat ruimte, om de eerder gezegde duvels door te zagen met een handzaagje.

Suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu