AWB 3HR 24t valt uitzichzelf in vorstbeveiliging

Tim jansen

  • #1
Hallo,

Onze AWB 3hr 24t uit 2004 valt vaak in vorstbeveiliging het koffertje staat dan op het display en de pomp draait dan.De ketel is dan niet op storing het lampje boven in display is dan ook groen en niet rood.je moet de ketel dan weer resetten om hem weer naar verwarming/boilerstand te krijgen

Wat heb ik allemaal gedaan om deze klacht te verhelpen,
-Andere hoofdboard print (iris 1.0) geplaatst.(tweedehands gekocht)
-andere display print en interface print geplaatst (tweedehands gekocht)
-Kamerthermostaat afgesloten en alleen op boilerstand water getapt ketel gaat dan ook op
Vorstbeveiliging.

Kan iemand mij verder helpen ik zou niet meer weten wat het kan zijn.
Ketel heeft geen storingen en valt erom niet in.Af en toe doet hij het een paar dagen goed voordat hij in vorstbeveiliging valt.

Gr. Tim Jansen
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Wat is vaak en op welke tijden gebeurt dit.
 

Tim jansen

  • #3
Afgelopen week heeft hij het 4dagen goed gedaan en toen ging hij weer met koffertje op display en de pomp ging draaien ik heb hem gereset en een uur later ging hij weer op het koffertje en draaiende pomp.Het kan ook dat hij het nu weer 4 dagen goed doet.Ik heb alle stekker aansluitingen goed gecontroleerd kan er niks aan zien.
 

Tim jansen

  • #4
Het lijk alsof het af en toe fout gaat bij verwarmen van boiler.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #5
Ik ken die ketel niet al te goed maar ik denk gezien de omschrijving aan een storing van de driewegklep.
 

Tim jansen

  • #6
Super bedankt alvast voor het mee denken
Aan de driewegklep heb ik ook gedacht maar als ik de thermostaat nu flink omhoog zet zodat de verwarming opstookt werkt de driewegklep perfect doe ik vervolgens de kraan open schakelde de driewegklepklep ook mooi en waarom valt hij dan niet in storing maar gaat hij naar vorstbeveiliging?

Hij valt zelfs naar vorstbeveiliging als je de kamerthermostaat afsluit dus de ketel alleen gebruikt voor warm water.
 

Marcn88

  • #7
Is een bekend probleem van awb zit m in de hoofdprint nieuwe print plaatsen iris type zijn oude printen nieuwe zijn van symsi
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu