Avoer van douchebak loopt niet goed leeg

Taomarcus

  • #1
Hoi,

Ik woon in een klein appartementencomplexje met beneden winkels en boven 6 appartementen. Het dateerd uit de jaren 80 ergens.

Ik woon er nog niet zo lang maar de afvoer van de douche loopt niet goed door. Bij navraag bleek dit dus ook al bij de vorige bewoner het geval te zijn.

De loodgieters zijn al 3 keer langsgeweest. Maar het probleem blijft.

Als je dan doucht dan loopt het water eerst goed door en na een tijdje begint de douchebak vol te lopen.

Soms komt er ook rotzooi naar boven zoals restjes groentes of koffiekorrels van de afwas (de keuken zit naast de badkamer en de afvoer van de keuken loopt naar de badkamer)

Alle leidingen in huis lopen goed door enkel de douchebak niet.

Ik ga niet nog een keer die beun de haas bellen want alles wat hun doen kan ik zelf ook (ontstoppingsveer, waterstofzuiger, zuignap). het is wel een officieel loodgietersbedrijf maar ik heb niet de indruk dat ze daar gehinderd worden door enige kennis.

Als ik de waterstofzuiger op de afvoer zet dan komt er water mee maar ook schuimvlokken.

Hoe komt dat schuim erin vraag ik me dan af. En waarom loopt alles goed door behalve de douchebak.

En hoe kan ik het oplossen. Ik stofzuig regelmatig die afvoer leeg, maar het helpt nauwelijks iets en als het helpt dan duurt het niet lang voordat het probleem weer terugkeert.

Wat kan ik er aan doen?

De afvoer in de vloer zit in het midden onder de douchebak. Ik kan daar dus niet bij tenzij ik de hele douchecabine sloop. wel kan ik de stofzuiger op de afvoer in de douchebak zetten. ook stofzuig ik dan de afvoer bij de wastafel en de wasmachine afvoer zuig ik ook leeg. Alle leidingen zijn volgens mij aan elkaar verbonden maar alle afvoeren lopen goed leeg (keuken-afvoer, wc-wastafel, wastafel-badkamer), enkel de douchebak heeft een probleem. Als ik klaar ben met douchen dan staat het water meestal tot de rand maar het loopt dan wel langzaam weg, dus het blijft niet staan ofzo, maar echt hard loopt het ook niet leeg, het duurt misschien wel een half uur ofzo.

Wat kan ik verder nog doen? heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? en hoe is dit opgelost.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Als er rommel uit de keuken omhoog komt in de douche zit er verderop in de leiding een verstopping of vernauwing.
Bel een ontstoppingsbedrijf, dat zijn de profs.
Zij kunnen een camera-inspectie uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu