Alle displaylampjes branden bij Bosch WFO2452 wasmachine

Hoek

  • #1
Wij hebben een storing aan de wasmachine.
De overstap van wassen naar spoelen/centrifugeren wordt niet gemaakt.

Daarnaast branden alle lampjes op de display ook al is niet gekozen voor het bewuste item.

Koolborstels vervangen, dat was wel nodig maar het probleem blijft...

Is er iemand die een suggestie heeft?
 

Hoek

  • #2
Het betreft een Bosch E nr WFO2452 NL/07

De display lampjes branden zonder dat een keuze is gemaakt voor de desbetreffende functie.

Bij draaien zonder was wordt de resterende tijd steeds weer opgewaardeerd in plaats van afgewaardeerd.

Wanneer het wasprogramma eindigt hoort er automatisch gespoeld en gecentrifugeerd te worden. Dit gebeurt niet en moet middels de functie spoelen uitgevoerd worden.

Omdat de koolborstels meestal het probleem vormen (ook op deze site) heb ik deze vervangen. Het probleem blijft echter bestaan.

Is het enige advies nieuwe kopen?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #3
Werkt de afvoerpomp wel goed ?
Controleer dit door de slang in en emmer te hangen op dezelfde hoogte als de afvoerpijp, er moet een volle straal uit komen.
 

Hoek

  • #4
Er komt een volle straat uit. Na enige tijd lijkt het wel of er gepompt wordt maar komt er geen water meer uit de slang.

Ik heb het rogramma van 90 graden nog eens gedraaid en heb bemerkt dat het water niet warm is geworden.
Op andere plekken op de site zie ik soorgtgelijke gevallen.

Is zo'n warmteelement makkelijk te vervangen?
Zo ja hoe? Ik wordt al niet goed van het feit dat je niets met een schrievedraaier of imbus kan doen...
 

Tommy-ON3TD

  • #5
Als ik zo lees zu ik vooral er zelf niet aan prutsen en een monteur laten komen.
Je toestel warmt vermoedelijk niet...
 

Hoek

  • #6
Dat is het dillemma

onderdelen 150
voorrijkosten 60
Uren 150

en dan reken ik waarschijnlijk nog voorzichtig...
voor een wasmachine van 5 jaar.

Vandaar mijn opmerking of een nieuwe niet beter is.

Andere kant is dat het verwarmingselement een spiraal is die volgens mij redelijk eenvoudig te vervangen is. En ik hou niet van de metaliteit om kapot direct het huis uit te gooien en te vervangen door nieuw.

Een vervangend onderdeel kost 35, de helft van origineel.
Dan is het nog de moeite waard.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #7
Een verwarmingselement is idd. redelijk eenvoudig te vervangen als u handig bent.
Als u de stekker eruit trekt meet u het element even door met een multimeter, zo'n ding kost ongeveer 10 euro bij de bouwmarkt, dan weet u zeker of het element kapot is en een multimeter komt altijd van pas.
 

Tommy-ON3TD

  • #8
Klopt, is inderdaad niet een echt grote ingreep.

Als je de voorrijkosten en de werkuren wil beperken ga op zoek naar een monteur van een lokale zelfstandige...

De meeste mensen kopen graag hun toestel goedkoper in bij een grootketen, maar dan mag er nooit niks aan zijn, want uiteindelijk betaal je het meer terug aan werkuren :-)

Een element vervangen doe ik in een uurtje. Dat is dan ongeveer een 50 euro. Reken daar dan de prijs van het elemant bij en je bent er.
 

Hoek

  • #9
Jan en Tommy,

Bedankt voor de tips.

Ik zal het aan een vakman overlaten.

m.vr.gr.

Jaap
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu