Afwerken zolder

Dtje

  • #1
Goedemiddag,

wij willen onze zolder graag netjes gaan afwerken, echter de vorige bewoner heeft er nogal een zootje van gemaakt:






Wij hebben, gezien alle leidingen e.d., geen idee hoe we dit mooi kunnen wegwerken. Ik neem aan dat een stucadoor hier ook niet zo veel mee kan??? Alle ideeën en tips zijn welkom!
 

Tfro71

  • #2
Die stucadoor zal niet zoveel kunnen met de leidingen, die moet je eerst anders zien weg te werken. Of anders laten lopen (door die kast bijv) of infrezen. Als je een enigszins vlakke muur hebt zal de stucadoor hier best zijn kunstje kunnen doen. Wellicht andere voorstrijk nodig maar dat weet de stucadoor het best.
 

Dtje

  • #3
Bedankt voor je snelle reactie.

Het betreft hier overigens een voorzolder, de deurkozijn die je ziet gaat naar de (ook zo'n rommelige) zolderkamer....

Maar behalve het infrezen zijn er dan weinig andere mogelijkheden?
 

Fiesiekus

  • #4
HEb wel eens ergere dingen qua afwerking gezien.... :wink:

Kan je niet een voorzetwandje maken (van gips) waarachter e.e.a. weggewerkt wordt? En dan met inbouw WCD's en -schakelaars werken? Zelf afwerken met een latex en klaar is Dtje.
 

Dtje

  • #5
:lol:

Dat is dan weer een geruststelling.

Gipswandje lijkt mij ook niet ideaal aangezien er een behoorlijk grote radiator tegen de muur staat. Bovendien is de muur alles behalve vlak....

ik hoop dat jullie begrijpen dat ik, als beginnend klusser, hier even niet zo goed raad mee weet. :wink:

Ach, het is een leuke uitdaging!
 

Fiesiekus

  • #6
Gipsvoorzetwandje; juist voor onregelmatige, verrabbezakte wandjes geschikt. En met een beetje passen en meten kan je aan de staanders loeizware radiatoren afhangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu