Afvoer toilet duoblok met MO-uitgang

Marcel van Dijk

  • #1
Hoi,

Hoewel ik wel al meerdere malen mijn vraag voorbij heb zien komen, heb ik toch een vraag of iemand mij kan helpen.
Ben mijn wc aan het verbouwen en heb dus een onderuitvoer.
Het hart van de onderuitvoer is 35 cm vanaf de muur.
Echter is bij alle toiletten (duoblokken) die ik kan vinden het hart van de uitvoer op ongeveer 21 cm.

Ik mag niet hakken in de woning en kan dus geen nieuw gat boren (heb de vloer ook al betegeld). Ik voel er ook niets voor om het oude toilet terug te plaatsen dus ik zoek naar een duoblok.

Uit de antwoorden die ik hier had gevonden werd het advies gegeven om een toilet met MO (Middenonder) uitgang te zoeken. Ik ben best ervaren met zoeken op internet en vond tenslotte 2 leveranciers.
Bij de een was ook hier de uitgang echter op 21 cm. en bij de andere leverancier werd mij verteld dat hij de MO-toiletten niet meer kon leveren.

Wie weet een oplossing of kan mij vertellen waar ik een duoblok met MO-uitgang kan vinden?
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Bij een sanitair speciaalzaak kan men u precies vertellen wat er wel en niet leverbaar is en welke alternatieven er zijn.
 

Marcel van Dijk

  • #3
Ik ben bij 2 sanitairzaken geweest en daar werd mij door de een verteld dat er helemaal geen toiletten meer te krijgen waren en de ander vertelde dat er nog 1 toilet te leveren was met een MO uitgang.
Dit ene toilet lijkt echter wel erg veel op mijn oude toilet.
Mijn hoop is dus dat er iemand is die weet waar ik toch nog een duoblok zou kunnen vinden met een MO-uitgang.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4

Marcel van Dijk

  • #5
Het betreft een huurwoning.
Bovendien ook al zou het wel mogen, dan ben ik ook weer niet zo handig dat ik een dergelijk gat kan boren. Bovendien heb ik al dure tegels op de vloer gelegd en pas nadat ik mijn reeds aangeschaft duoblok wilde plaatsen kwam ik er achter dat ik een probleem had.
Het duoblok komt aan de achterzijde 14 cm vanaf de muur wat geen gezicht is en aan de voorzijde had ik te weinig ruimte over.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Ik ben er bang voor dat u toch een probleem hebt wanneer u een andere toiletpot wilt plaatsen en die niet meer leverbaar is en/of niet past.
Helaas bent u daar te laat achter gekomen.

In overleg met verhuurder waren er misschien nog mogelijkheden geweest om e.e.a. (financieel) te regelen met de aanleg, het is immers een waardevermeerdering van de woning, ik zou zeggen, probeer dit alsnog.
 

Marcel van Dijk

  • #7
Mijn hoop was als laatste redmiddel dat er via Klusidee mensen zouden zijn die mij zouden kunnen vertellen waar ik toch nog zo'n duoblok zou kunnen vinden.
Immers dit probleem is hier reeds eerder besproken en ook daaruit bleek, dat het vinden van een dergelijk duoblok een groot probleem was.
Toch zag ik bij sommigen dat zij er toch in geslaagd waren om een dergelijk toilet te vinden.
Er moeten toch veel meer mensen zijn die dit probleem hebben, alleen in mijn wijk zijn er al 300 woningen (gebouwd in 1985).
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Misschien dat iemand u verder kan helpen.
 

Rioolman

  • #9
Met een diamantboor kun je ook in nieuwe tegels een afvoer creëren, zonder schade.
 

Klus aruba

  • #10
Ik ben niet woonachtig in Nederland en hier zijn zowel europese als americaanse tioletpotten te koop. Bij de americaanse tioletpot zit de opening inderdaad op 35cm.
Er zijn overigens moffen te koop die excentrisch zijn en daarmee kan je ong 5cm winnen. Ik heb die zelf overigens nooit gebruikt. Dan blijft er achter de watertank ong 10 cm over. Afhankelijk hoe het toilet staat valt dat soms niet eens op.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu