Afvoer gootsteen loopt niet, beluchtingsprobleem?

SW23

  • #1
Sinds een aantal maanden loopt mijn gootsteen steeds minder goed leeg. Een maand geleden al het zichtbare gebeuren in het gootsteenkastje uit elkaar gehad en schoongemaakt. Het was tijdelijk beter maar ging weer slechter weglopen dus wat ontstoppingsspul erin. Zonder resultaat. Sinds deze week loopt het water helemaal beroerd weg. Vandaag dus weer de boel los, trekveer erdoor en daarna tuinslang erin in de hoop dat dat zou helpen. Tuinslang loop echter prima door zelfs op de stevigste straal die ik echt een aantal minuten heb laten stromen. Er komt totaal geen water terug. De boel weer gemonteerd en probleem meteen dus niet verholpen.
Het eerste beetje water loopt weg maar na een seconde of 15 stagneert de boel en loopt het niet meer weg. Het vreemde is dat de vaatwasser die er ook op aangesloten is zijn water wel kwijt lijkt te kunnen. Er komt wel lucht door de gootsteen naar boven maar geen afvoerwater van de vaatwasser. Ik heb geen last van stank uit de gootsteen, wel af toe (bij hevige regenval) in de douche een verdieping hoger. De douche ligt aan de voorkant van het huis, de keuken aan de achterkant.

Is dit een beluchtingsprobleem en zo ja, wat kan ik daar aan doen? Er is in de afgelopen jaren niets verandert aan de situatie dus het is altijd goed geweest/ Alvast dank voor jullie meedenken!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Waarschijnlijk zit in de afvoer verderop een verstopping, dat kan op een behoorlijke afstand van de gootsteen zijn gezien de 15 sec. die er tussen zit, vermoedelijk verder dan de trekveer lang is.
Een trekveer is niet het goede middel om een afvoer te ontstoppen, u kunt beter een ontstoppingsveer gebruiken.
E.e.a. heeft te maken ontluchting, de lucht kan niet weg door de verstopping en houdt het water tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu