Afstand kraan vanaf de muur

Huskie

  • #1
Is de afstand die de kraan van de muur af moet zitten wettelijk geregeld. want ik heb een nieuwbouwappartement gekocht en nu het uiteinde van de kraan 92 cm vanaf de muur. Nu is bijna elke douchecabine 90 cm en die kan ik dan niet plaatsen. de mensen waar ik het koop zeggen dat het verplicht is maar is dit ook zo.
 

Kanterz

  • #2
Naar mijn weten niet, ik plaats hem meestal naar inzicht van wat ik op tekening zie hoe de situatie wordt (inloopdouche, cabine etc.) dus bij een normale douchewand die inderdaad bijna altijd 90cm breed zijn, plaats ik hem meestal op het "hart" wat zeggen wil, midden kraan = midden douchewand (45cm uit muur dus)
Als dit wettelijk vastgelegd was die 92cm dan had ik dat wel moeten weten, aangezien ikzelf nu 6 jaar werkzaam ben als installatiemonteur!

Hoe is de situatie nu dan trouwens ? is het een minder-valide badkamer toevallig ofzo ?

Ben stiekem wel benieuwd wat andere hiervan zeggen...
 

Huskie

  • #3
Nee is een gewone badkamer. Maar de douchestang hangt gewoon in het hart (45 cm) en de kraan hangt daar rechts naast en het uiteinde van de kraan zit op 92 cm en volgens de aannemer is dit verplicht. het ziet er nu super stom uit en ik kan geen douchewand plaatsen.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #4
Kijk op de tekening van de woning, wanneer het zo getekend is kunt u er volgens mij weinig aan doen.
Bij de gemeente kunt u ook navragen of dit zo moet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu