Afbladderen plafond

A

Anonymous

Gast
  • #1
Bij het texen van het plafond in mijn badkamer, begon het stucwerk op bepaalde plekken af te bladderen. Kan ik daar wat aan doen, zonder alles te moeten afsteken, want echt handig ben ik niet qua klussen.

Alvast bedankt.

(oh ja, het was gewone tex van een bouwmarkt)
 
A

Anonymous

Gast
  • #2
Je kunt beter alles wat los zit er af steken, anders gaat het straks bol staan, en dat komt vaak doordat er hele goedkope latex op is gesmeerd, dus als je er vanaf wilt, alle losse stukjes er afhalen.

Succes ermee
 
A

Anonymous

Gast
  • #3
Je moet eerst onderzoeken wat er ooit opgesmeerd is: met een vochtig donkergekleurd doekje even vegen: geeft het af, dat is er geen latex gebruikt maar witsel. (veegvast)

Als je over witsel latex aanbrengt gaat het dus bladderen!

Voor nu: Even tijd investeren en alles afsteken en daarna de keuze maken: witten of texen. Heb je sterk zuigende plafonds, koop dan spanningsvrije latex: dat is vaak een duurder merk waar in verhouding veel verf in zit (histor superlatex) en je plafond blijft hangen.
 
A

Anonymous

Gast
  • #4
Wendy probeer het volgende eens:
Inderdaad zit er als onderlaag kalk op het plafond, of je doet het weer met witkalk sausen of het onderstaande:

Je isoleert (verven) met een Histor isofix grondeer de plaats waar het afbladdert, natuurlijk wel de losse stukjes afsteken Dan doe je het opnieuw sausen met latex maar dan hele dunne lagen, liever 3x sausen dan 2x.

Met het lossteken van de laag gaat vaak de stuclaag of gipsplaat kapot. Je kunt dit oplossen door gewoon met een lap met warm water te gaan wrijven , hierdoor lost de witkalk op en zal de onderlaag wel heel blijven. Tijdrovend maar je krijgt wel eer van je werk en water kost bijna niets.

Suc6 Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu