AEG TT 560 droogt slechts af en toe goed

Nicolai

  • #1
AEG TT 560 droogt soms goed, soms niet. was is dan niet echt droog.

Reeds al een nieuw koolborsteltje (achter) erop gezet. Dit was een aantal maanden geleden het probleem, en dit was opgelost. Echter nu droogt hij weer niet. Wederom een nieuw koolborsteltje erin gezet, maar was is nog steeds niet altijd droog. soms wel soms niet.

kwastje bovenop is ook schoon gemaakt met ontvetter, evenals de zwartje spoortjes op de trommel zelf (waar de koolborstel en het kwastje bovenop de trommel raken).

Ook is de trommel binnenin met azijn al schoongemaakt.

Wat kan dit zijn, wat kunnen wij nog proberen. Graag uw hulp.
 

HarryO

  • #2
Maak het gehele lucht circuit schoon.
Ik kan geen service manual van deze machine vinden, alleen een basis schema.
Wat is het AEG onderdeel nummer wat op de elektronica module en klok staat?
 

HarryO

  • #4
Het gehele lucht circuit is de ruimte om het verwarmings element en de kokers/buizen in de droger waar de ventilator de lucht stroom door heen blaast.
Maak de schoepen van de ventilator ook goed schoon.
Met klok bedoel ik de programma knop en dan met name de print die hier aan zit.
 

Nicolai

  • #5
Dag Harryo,

bedankt voor je hulp!!

Heb inmiddels het verwarmings element met de douche kop schoongespoelt, de ruimte waarin deze zat schoongemaakt, even met de hand tot de schoepen schoongemaakt. (niet schoepen zelf , daar moet ik de achterkant eens voor openmaken, doe ik ook nog wel eens). Hier zaten wel wat stoffen in (niet super maar toch). verder ook het klepje met zeef (klep vooraan) eens grote stofbeurt gegeven.

Verder staat ook de doger in een kleine doucheruimte waar het wat warmer is. Advies wat ik ook kreeg is om het raam eens open te zetten. Heb ik ook gedaan toen ik de droger aanzette.

Met de klok (programma knop, weet eigenlijk nog niet wat je hier mee bedoeld) en de print heb ik verder niets gedaan.

Maar: HIJ WERKT WEER JEHOEE!!! GELUKKIG HAD FF GEEN PEPERNOTEN VOOR EEN NIEUWE , BEDANKT HARRYO!! :D
 

HarryO

  • #6
Heb inmiddels het verwarmings element met de douche kop schoongespoelt
Het verwarmings element zit achter in de machine ingebouwd (achter de plaat).
Ik neem aan dat je deze niet onde de douche hebt gehad....

Wat jij bedoeld zit rechts onder en heet de warmte wisseleaar (of condensor).
Deze moet regelmatig worden gereinigd, hier word alle lucht door heen geblazen.
Bij verstopping hiervan valt de droger in z'n beveiliging.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu