AEG oko lavamat 88840 Update C9 verholpen maar nu?

Thickness

  • #1
Hallo beste raad op was- en drooggebied,
PNC: 914 002 262 01
S-No: 35008968
Typ: 47 A AA AA 01 A
Afgelopen Zaterdag stond de machine met C9 in het display en een geblokkeerde trommel te wachten, ook goede morgen.
Ik heb de halve machine gedemonteerd om de kuip er uit te krijgen, de kuiphelften losgehaald om een 6cm langke schroef te vinden, leuk joh kinderen!
Nou zit bijna alles weer op zijn plek maar er zijn nog drie vragen.

1) ik krijg de C9 foutmelding niet uit het display, de reset methoden die ik hier gevonden heb doen het niet, heeft iemand de juiste methoden voor deze machine?

2) het manchet monteren: Ik lees hier overal dat montage in de omgekeerde volgorde van demontage gaat. Maar wat is jullie truck om het manchet weer aan het front van te krijgen??
Ik ben met z'n tween een uur aan het tobben geweest met schroevendraaiers en tangen, maar het lukt niet. Ik doe iets fout maar wat? Om de kuip zit hij al prima.

3) de bevestigingsogen van de beide veren zijn al eens uitgkescheurd, en vertonen nu weer invreet sporen. Heeft een van jullie dit wel eens aan de hand gehad en wat is er aan te doen?

Alle terugkoppeling en vragen om meer info zijn welkom,
Groet Andre
 

Pap

  • #2
Over het manchet als die aan de rommel goed zit met de lange veer
dan is het een kwestie van de voorkant schoon zodat rubber er makkelijk over heen gaat met de hand rubber over de rand werken en dan de veer onder de flap en gewoon zo ver er op las je kun en dan met een schroeven draaier de veer optrekken en de rest er in werken
 

Thickness

  • #3
@pap,
bedankt dat was de truck voor het manchet, nu was het met 5 minuten voor elkaar.
1/3 opgelost, 2/3 te gaan :)
 

Pap

  • #4
De bevestigings punten daar kun je een plaatje aluminium op doen 3mm dik het veer gat er in en dan 2 boutjes van m5 met borgmoer de boel vast zetten en de boel kan weer draaien
plaatje op maat maken met de slijptol
 

Thickness

  • #5
Hallo allen,
Gebeld met AEG /Elctrolux maar die zeggen "als het niet ion de handleiding staat dan kan het hooguit met spanningsonderbreking".

verder gegoogled en allerlei combinaties gevonden en geprobeerd, uiteindelijk maar een combinatie van twee mogelijkheden geprobeerd en toen ging alles branden en piepen en na het uitzetten is de code gewist.
wat heb ik nou uiteindelijk gedaan:

Machine staat uit.
Alle 4 de knoppen aan de linkerzijde ingedrukt houden en de keuzeschakelaar LINKSOM / TEGEN de KLOK in een stand verdraaien naar ENERGIE SPAREN.
Alles los.
alle leds branden en de zoeker piept.
machine uitzetten.

Fout is gereset.
nu draait de machine proef een programma spoelen en dat lijkt goed te gaan.

@Pap nog bedankt voor de tip voor de ophanging.

Van mij mag dit op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu