AEG Oko Lavamat 6250 - Koolborstels vervangen

SARK

  • #1
Hallo forumleden.

Na ongeveer 14 jaar trouwe dienst (ongeveer 3 wasjes per week) kreeg onze AEG Oko Lavamat 6250 kuren, af en toe wilde hij niet meer centrifugeren waardoor de was er veel te nat uit kwam :cry:
Na wat speurwerk op het internet en het vinden van de juiste zoekopdracht in Google (het is best lastig om je probleem kort en bondig te formuleren) kwam ik op deze site terecht, en dan met name bij het topic van Ahagen AEG Oko Lavamat 6250 - Waar zitten de koolborstels?. Hierin wordt gemeld dat in 99% van de gevallen het loont om de koolborstels te vervangen als de trommel af en toe niet meer wil draaien. Na wat zoeken vond ik de koolborstels voor 35 euro, een prima investering lijkt mij zo :idea:

Hieronder heb ik wat foto's geplaatst zodat aspirant reparaturs er hun voordeel mee kunnen doen :wink:

De nieuwe borstels:


De verstopte klemveer om de vul-slurf los te kunnen halen, dank voor de tip Ahagen):


De vul-slurf:


Vier verstopte schroeven achter het zeep-bakklepje:


De motor (alles ziet er nog goed uit, zeker gezien de leeftijd):


De deugnietjes:


Het moeilijkste deel van de klus, het terugplaatsen van de klemveer:


En een testritje, draait lekker:


Voor de fun, zoek de verschillen:


Ik hoop dat de volgende iets aan het verslagje heeft :wink:
 
  • Informatief
Waarderingen: Klusidee ralf

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #2
Netjes gedaan en bedankt voor uw verslag, daar kunnen veel klussers plezier van hebben.
 

SARK

  • #3
Graag gedaan :!:

Voor de mensen die de koolborstels zoeken of online willen bestellen ... ze zijn te vinden onder nummer 50265476007.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu