AEG Lavatherm T500 lekken aan de achterkant

Evdb

  • #1
Beste mensen, ik heb een hele oude AEG Lavatherm T500. Op wat kleine reparaties na heeft hij het altijd goed gedaan en eigenlijk nog steeds. Sinds een tijdje is hij begonnen te lekken aan de achterkant.
Heb al een keer alles opengemaakt en schoongemaakt(incl. waterpomp). Maar je raad het al er komt nog steeds een plasje water op de grond te liggen aan de achterkant van de droger. Is het misschien een idee om die plaat aan de achterkant dicht te kitten? Graag hoor ik uw mening.

Eric
 

Service-monteur

  • #2
Gaatje onder de rode ventilatorschoep reinigen!

ren compriband er tussen en klaar is kees
 

Evdb

  • #3
Is compriband zo'n rol acrylaat kit? En als ik dat gedaan heb gaat het water zich dan niet ophopen binnen?
 

Service-monteur

  • #4
Nee gewone bouwtape makkelijk verkrijgbaar bij elke boumarkt zet uit als ie bevestigd is dus een goede afdichting!!!

Geen ophopingen van water als je het afvoergootje schoonmaakt!!

Het is vanuit de fabriek ook goed afgedicht.
 

Evdb

  • #5
Ok heel erg bedankt. Voor ik alles dichtmaak ga ik nog even alles schoonmaken. Morgen ff dat tape halen.
 

Evdb

  • #6
Nog ff 1 vraagje. waar zit dat afvoergaatje precies? Heb zelf gekeken onder het rode ventilatorschoep. Daar onder zit een zwart plastic kapje en daar onder zit een gaatje. Echter als ik erin kijk lijkt het wel of het vol zit met witte kit ofzo. Is dit wel juist?
 

Service-monteur

  • #7
IDD dat gaatje is het water-afloop-systeem van deze droger en mag dus

in geen geval verstopt zijn!!

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu