AEG Lavatherm Marathon reservoir lampje

Teun487

  • #1
Beste heren (en dames?) experts.

Ik heb het volgende model AEG Condensdroger:

91609607700 TMARATHON Aeg-Electrolux

Nu zo'n 2,5 jaar in mijn bezit. Tot voorkort (vorige week) werkte ie nog prima, nu echter niet meer.

Volgens mij begon het met het feit dat ie wat meer geluid maakte dan normaal en wat anders rook ineens. Ik heb toen voor de zekerheid de condensator schoongemaakt. Toen ik 'm weer inschakelde was het geluid en de geur weg, maar kwam het volgende aan de orde:

Het probleem is dat het lampje RESERVOIR gaat branden na zo'n 5 minuten gebruik. Het reservoir is dan niet vol. Ik heb alle filters en de condensator (die best veel pluisjes bevatte) schoongemaakt maar niets helpt. Ook heb ik geprobeerd om het slangetje welke naar het reservoir gaat los te koppelen (welke je normaal aan een afvoer kan hangen). Ook dat helpt niet. Ik heb er aan gezogen en geblazen om uit te sluiten dat de slang verstopt zit.

Aangezien dat slangetje (rood en) doorzichtig is kan ik zien hoe het gaat als de droger in gebruik is: ik zie dat het water wel omhoog wordt gepompt tot een zekere hoogte, maar het lijkt alsof ie het niet naar boven krijgt. Na een paar minuten (waarbij het water dus steeds net niet ver genoeg gaat om het reservoir te bereiken) gaat het lampje RESERVOIR branden en geeft ie het op. Heb geprobeerd de indicator uit te schakelen (voor als je het afvoerslangetje gebruikt, 2 knoppen een paar seconden inhouden) maar ook dit helpt niet. Het lampje gaat gewoon toch branden en hij stopt ermee.

Volgens mij werkt ie voor de rest wel gewoon goed (wordt gewoon warm, draait rond, maakt geen gekke geluiden, lekt niet en stinkt niet). Ik heb de kap er nog niet afgehaald (kon zo snel geen juist bitje vinden), maar zal dat morgen ook eens proberen.

Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken? En nog belangrijker: hoe dit op te lossen valt? Kan de monteur natuurlijk laten komen, maar het lijkt me alsof er iets simpels mis is...

Alvast bedankt voor het meedenken!

gr.
 

Teun487

  • #2
Probleem inmiddels verholpen door een elektro-zaak. Pomp was kapot, is vervangen. Close topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu