AEG lavatherm 56840, versneld programma/niet droog

Mrklaassen

  • #1
Sinds gister doet het volgende probleem zich voor met onze wasdroger uit 2009.
Als ik hem aanzet op een programma maakt niet uit welke dan is hij binnen 10 minuten klaar en de was die er in zit is niet droog. Ik heb het een en ander goed schoon gemaakt zoals aangegeven in de beschrijving maar het helpt niet.
Graag jullie hulp hierbij.
 

HarryO

  • #2
Heb je geen foutcode in de vorm van knipperende lampjes of melding op het display? Word de was wel warm?

Probeer de foutcode uit het geheugen eens uit te lezen.

Zet de machine op het kast droog programma en start hem op.
Als hij looopt druk dan de toetsen Start/Pauze en Tijd Progr. samen in en houd deze ingedrukt. Krijg je nu een melding?
 

Mrklaassen

  • #3
Ik krijg de melding e32.
 

HarryO

  • #4
E32 is meestal een lastige.
Hij denkt dat de was al droog is of dat er geen wasgoed in zit.
Verwijder bovenblad en linker zijkant.
Je ziet nu een sleepcontact boven op de trommel of onder aan op de bodem. Maakt deze nog contact met de trommel en zit de draad nog vast?
Het 2de contact zit op de as van de trommel, verwijder hiervoor de plaat achter op de machine. Je ziet nu een witte kunststof ring, hier zit de borstel in. Maakt deze nog voldoende contact?
Als dit allemaal goed is controleer dan de bekabeling op de elektronica module en controleer de module op losse contacten.
Maak ook de binnenkant van de trommel schoon met azijn, vooral de overgang tussen wasrib en trommel.
 

Mrklaassen

  • #5
Het is gelukt om de zij- en bovenpanelen te verwijderen alleen de achterkant lukt me niet. Voor zover ik kan zien maakt het sleepcontact onder de trommel nog contact en zit het draadje ook goed. De overige elektronica lijkt ook gewoon goed vast te zitten. Trommel is al schoongemaakt met azijn. Nog steeds het zelfde.
 

HarryO

  • #6
Niet de gehele achterkant, alleen de opbouw "bult"
 

Mrklaassen

  • #7
Deze heb ik inderdaad wel kunnen verwijderen, ook heb ik die plastic ring los gemaakt daarin zat een metalen pal die nog contact maakte. Voor de rest is mij niets opgevallen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu