AEG Elfatherm-S klokthermostaat (2)

Xjck

  • #1
Afgesplitst van Werking AEG Elfatherm-S klokthermostaat onderwerp :

Ik heb ook al heel lang deze thermostaat, en sinds dit stookseizoen slaat mijn CV s nachts aan. Dat begint soms al kort na het ingaan van de nachttijd. Ik wordt dus s nachts wakker van uitzettende (tikkende)verwarmingsbuizen. Nachttemperatuur is 10 graden, dagtemperatuur voor alle 3 blokken is 19 graden. Heb daar vorig jaar geen erg in gehad.

Volgens handleiding staat alles goed, maar kan ik de service monteur vragen om OPTIMALISATIE uit te schakelen Dat zorgt ervoor dat de thermostaat maximaal 4 uur van te voren begint met opwarmen zodat bij het ingaan van blok 1 de juiste temp. (19 graden bij mij) bereikt is. Hoe doe ik dat ? betreft dus AEG Elfatherm-S, PNC 831-678-301. Ik kan op AEG site niets vinden.
 

PatrickSchae

  • #2
Hallo Xjck,

Helaas kan ik je hier niet bij helpen, kan het ook niet terug vinden in beschrijving, misschien optie om AEG in deze te bellen.

Mocht je wat te weten komen hoor ik graag..

Groet,

Patrick
 

Hoezithet

  • #3
De Elfatherm wordt al een tijd niet meer gemaakt, een deel van de thermostaat producten van AEG zit nu elders. Ik dacht nu bij Landis of Siemens

De optimalisatie kun je uitschakelen als je het weersafhankelijke type van dit model hebt.

Heb je dit model, dan kun het als volgt in- of uitschakelen.

Druk op toets met "klokafbeelding"

Druk gelijktijdig 5 seconden op toets "huisje met pijl naar binnen" en "stooklijn".

De seconden aanduiding knippert en het "maantjes" symbool is/wordt zichtbaar (optimalisatie uitgeschakeld).

Voor inschakelen dezelfde procedure uitvoeren, vervolgens is/wordt het "zon" symbool zichtbaar (optimaliatie ingeschakeld).

In een ander topic had iemand het over verschil tussen gemeten en werkelijke temperatuur, dit verschil is met een instelling te compenseren.
Als het nog nodig is, zie ik de reactie wel.

Suc6
 

PatrickSchae

  • #4
Goedeavond Hoezithet,

Dank voor reactie, zal deze ook even nagaan.

Even over andere:
In een ander topic had iemand het over verschil tussen gemeten en werkelijke temperatuur, dit verschil is met een instelling te compenseren.
Als het nog nodig is, zie ik de reactie wel.
Ik had dat probleem, moet termostaat 4,5 graag hoger afstellen, dus wil 20 graden hebben, dient termostaat in te stellen op 24,5 graad.
Hoe is dit eventueel te verhelpen? Ook een instelling?

Groet,

Patrick
 

Hoezithet

  • #5
Temperatuur calibreren AEG Elfatherm S

Houdt knop (1...7) ingedrukt en daarna 5 sec knop (\/)
(scherm gaat uit en alleen sec : knippert)
na 5 sec komt scherm terug

Knoppen loslaten

Houdt nu knop (/) (instellen, rechtsboven) ingedrukt met de knoppen (/\) en (\/) kun je nu het temperatuur getal (per halve graad) aanpassen aan de werkelijk (met een andere thermometer) gemeten waarde in de kamer

Let op: nog steeds de (/) (instellen, rechtsboven) ingedrukt houden (anders vergeet de thermostaat wat je gedaan hebt)

Druk nu op knop (//) bevestigen en laat knop (instellen) los

Op de plek van de temperatuur verschijnen kort 2 streepjes.

Klaar

Het kan ook zijn dat de thermostaat een flinke meetfout maakt en niet meer op een juiste manier het temperatuurverloop meet.
 

PatrickSchae

  • #6
Hallo hoezithet.

Zal het proberen, dank voor toelichting!

Groet,

Patrick
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu