AEG Electrolux wasdroger

Atmoz

  • #1
De wasdroger AEG Electrolux Lavatherm mod T35850 type P541656 stopt na ca 1 minuut met zijn programma en op het display gaat het lampje einde aan. Uiteraard is de was niet droog. Filter is schoon.
Wie heeft raad waar te zoeken.

Met dank.
 

HarryO

  • #2
Is meestal een indicatie van oververhitting.
Lees de foutcode eens uit.

Draai de programma knop 1 positie met de klok mee (Verlichting).
Wacht even totdat de lampjes aangaan en druk dan de toetsen Start/Pauze en Zoemer samen in en houd deze ingedrukt totdat de lampjes gaan knipperen.
Draai dan de programma knop in één keer door naar de 10de positie (Dekens)
Het lampje Start/Pauze gaat nu knipperen in een rood/groen patroon.
Wat is dit patroon?
Draai de programma knop door naar Uit, Verlichting en weer Uit.
 

Atmoz

  • #3
Hoi Harry,

het is de machine van mijn zus, ik kom daar pas weer volgende week.
Nog even ter aanvulling: er komt geen warme lucht uit de slang, hij blaast wel behoorlijk. Ook worden de verwarmingsspiralen niet warm, vastgesteld met verwijderde kap. Op de aansluitingen van de spiralen meet ik weerstanden van ongeveer 30, 50 en 80 Ohm.
De print ziet er perfect uit, geen slechte solderingen bij de relais, connectorblokken of anderszins.
Ik zal in ieder geval de foutcodes uitlezen, maar misschien heb je nog een andere tip.

Gr, Atmoz.
 

Atmoz

  • #4
Het lampje brandde in een kleur 6 keer, pauze en weer 6 keer. Ook waren er tussendoor 4 piepjes te horen. Ik hoop dat dit een aanwijzing is voor wat er aan de hand kan zijn.

gr, Atmoz.
 

HarryO

  • #5
E6x is verwarmings gerelateerd, hij had echter meer informatie moeten geven.
Zijn de beide thermostaten op het element wel goed? Moeten 0 Ohm zijn.
 

Atmoz

  • #6
Harry schreef:
E6x is verwarmings gerelateerd, hij had echter meer informatie moeten geven.
Wat bedoel je hiermee Harry?

En waar zitten de thermostaten? Voor zover als ik mij kan herinneren zag ik er geen in de buurt van de verwarmingsspiralen.
Zoals gezegd is het de machine van mijn zus en ik kom daar pas weer volgende week.
Gelukkig is het goed weer en kan ze de ouderwetse drooglijn gebruiken.

gr, Atmoz.
 

HarryO

  • #7
Volgens de documentatie zitten ze op het element.
Meer informatie: Het lampje hoort in een knipper patroon van eerst 6 keer in de ene kleur en dan x keer in een andere kleur te gaan knipperen.
Het 6 keer knipperen in het eerste deel van de foutcode, het 2de deel heb je nog niet.
Alles van met 6 begint is verwarming gerelateerd.
 

Atmoz

  • #8
Het lampje start/pauze brandt echt in een kleur, oranje 1) zou ik zeggen, 6 keer. Redelijk willekeurig hoor je ook 4 piepjes. De 2 clicksons zijn goed, 0 ohm.
Om de droger in de foutleesprocedure te krijgen was deze keer redelijk moeilijk. Hij deed van alles, echter het knipperpatroon lukte pas bij de vijfde poging. Dit nadat ik de machine met de programma knop op uit, ongeveer 10 seconden spanningsloos had gemaakt.

gr, Atmoz.

1) Duitse machine die sympathiseert met Nederland! :lol:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu