AEG droger geeft alarmcode e60

SIEMENS

  • #1
Hallo
Mijn droger AEG LAVATHERM 57800 PNC no 91601201300 s-nr 45286400
geeft code e60 aan,we hadden geconstateerd dat de water afvoer slang geknikt achter de machine zat.en condensor word bij elke beurt schoongemaakt.
Toe was de alarm code weg,maar na 2-3 dagen was hij er weer.
Na navraag bleek code e60 dat hij zijn warmte niet kwijt kan, dus de censors schoongemaakt met water en zeep.Ook dit hielp niet.
Ook bleek dat bij die code de machine helemaal niet warm word,(soms wel en dan weer niet)dus de achterkant eraf gehaald en machine aangezet,het verwarmingsspiraal word rood gloeiend,was dit mischien toeval.
Wie heeft er een idee.

Harry
 

Derk klusser

  • #2
Mijn droger had hetzelfde dit heb ik gedaan:droger aan de achterkant openschroeven 1st de witte bak met drie schroeven daarna de stalen frame rond de trommel met +- 12 schroeven.nu zie je het verwarmingselement rechtsonder.bedekt het element aan de bovenkant met een stuk karton zodat er geen vuil in kan vallen.veeg alle stofrestten van de achterkant van de droger.schraap de gedemonteerde bak leeg van zeepresten ed.zodat die goed schoon wordt. pak met een tang het klemmetje van de witte dop rechtsonder de droger.trek de witte dop eraf met de hand of een tang.water zal nu uit de droger lopen. houdt de droger naar achter zodat ook de laatste waterresten eruit kunnen lopen.maak het gat rechtsonder het verwarmingselement schoon en stofvrij. doe de stekker in het stopcontact en gooi een vochtige handdoek in de droger.zet hem aan. wacht tot het verwarmingselement oranje kleurt.zet de droger uit.zorg dat alle onderdelen droog zijn als je ze terugplaatst.je droger is nu gemaakt.veel p[lezier ermee! :lol:
 

Henny

  • #3
Om de foutcode E60 te specifceren in code E61, E62 of E63 houdt de toetsen 6 (START/PAUZE) en 4 ten minste gedurende 5 seconden ingedrukt.
(dit kan ook tijdens een droogprogramma)

Schakel de machine nooit in met ingeschakelde verwarming als
de behuizing hiervan is verwijderd!
Het verwarmingselement wordt dan niet gekoeld door de luchtstroom.
Hierdoor zal de temperatuur oplopen en de maximaal thermostaat inschakelen.
(mogelijk zal het verwarmingselement defect raken)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu