AEG Droger 59840 wordt niet warm - kapot

FritsNB

  • #1
AEG T59840 - 916 069 209 0 0.

Deze wasdroger droogt niet meer goed. Hij wordt ook niet meer warm, na een uur te staan draaien, is het lauwwarm van binnen.

Reeds de zijkanten los gehaald en h'm goed schoongezogen, natuurlijk ook de filters goed schoongemaakt.

Enig idee wat er kapot kan zijn en/of hoe ik dat kan controleren?
 

HarryO

  • #2
Heb je geen meldingen op het display of een lampjes combinatie die anders is dan normaal? Of heb je een bepaalde geluidscode?
Als je het nog niet gedaan hebt: Maak de ruimte onder het/de filter(s) in de deuropening ook goed schoon.
Hier zit de temperatuur sensor.
 

FritsNB

  • #3
Nee geen enkele melding. zal dat filter nog een nakijken, bedankt voor de reactie zover.
 

FritsNB

  • #4
Filters helemaal zuiver gemaakt, maar nog steeds word de machine niet warm.

Kan ik nog iets anders nakijken?
 

Kees kit

  • #5
Dit is een warmtepomp droger, deze worden veel minder warm dan een gewone droger .
Heb je ook het filter voor de condensor schoongemaakt , achter de klep links onderin ??
 

FritsNB

  • #6
Ja alledrie zijn schoon. Dat ie minderwarm wordt dan een condensdroger kan, maar we hebben hem al een paar jaar, en de was wordt echt niet meer droog.
 

Kees kit

  • #7
Lastig ,diverse mogelijkheden , probleem met de compressor , of de ventilator draait niet meer , probeer de foutcode uit te lezen , starttoets en de toets daarnaast indrukken en ingedrukt houden en tst aanzetten , dan stap voor stap door draaien tot er een E code verschijnt ??
 

FritsNB

  • #8
Kijk eens aan! Bij deze methode krijg ik een E 32 code, bij uitvoeren programma kastdroog c22, staat helaas niet bij de std codes....
 

HarryO

  • #9
In welke stand van de programma knop krijg je deze meldingen?
E32 heeft nl een dubbele betekenis, afhankelijk van de stand van de programma selectie stand.
 

FritsNB

  • #10
Rond een uur of vier. Bij programma kastdroog.
 

HarryO

  • #11
Is dit de 7de positie? Je mag de melding dan negeren.
In deze positie moet je tijdens de test een tijdelijke verbinding maken om de vochtsensor te overbruggen.
Druk midden in een draaiend programma nogmaals op de knoppen start/pauze en tijd en houd deze minimaal 5 seconden ingedrukt. Zie je nu een foutmelding? Zo ja welke?

Maak de binnen zijde van de trommel en de wasverdelers goed schoon met een doekje met azijn. Nvvt krijg je aanslag in de trommel waardoor er te veel weerstand of geleiding kan ontstaat tussen de was verdelers en de trommel. Mogelijk is het probleem dan opgelost.
PS: proefdraaien kun je het beste doen met nat wasgoed ( bv een handoek) in de trommel.
 

FritsNB

  • #12
7e positie inderdaad.

Trommel zojuist schoongemaakt met azijn, een kijken of dat helpt.

Het indrukken van de knoppen tijdens een programma geeft alleen kort een knipperend "ERR".

Dus nergens een melding, trommel zojuist schoongemaakt met azijn, eens kijken of zoiets simpels het kan zijn.

Kan ik in de tussentijd op zoek naar alle schroefjes, daar is de kat mee aan de haal gegaan.....
 

FritsNB

  • #13
Nee niets! Heb wel het idee dat hij iets warmer wordt, maar drogen ho maar.
 

HarryO

  • #14
Ik heb wel een schema maar niet het gehele service manual, mogelijk kun je hier nog iets mee.
schema bekabeling
 

HarryO

  • #15
Heb je nog iets kunnen vinden?
 

FritsNB

  • #16
Nee nog niet, electric, is niet echt mij ding. Dus daar moet ik nog voor gaan zitten. Lastig als je niet weet waar je moet beginnen te kijken.
 

FritsNB

  • #17
Nou, het is nog steeds niet verholpen. (maar goed dat het zo'n goed weer is....)

Heb de machine nog maar eens schoon gemaakt. Zodra ik hem aan zet worden de koperen leidingen links onder in wel warm (dus dacht dat ie het weer zou doen). Maar later waren ze weer koud.. Hij wil dus wel maar iets zorgt ervoor dat de verwariming toch weer uit gaat. Ook met het schema, zou ik niet waten waar te te beginnen te kijken!

Iemand een tip?
 

HarryO

  • #18
Draaien de beide ventilatoren wel?
 

FritsNB

  • #19
Geen idee! Eens gaan kijken, waar zitten die ergens?

1 ventilator kunnen vinden (rechts onderin) deze draait niet. ie met een koude motor!)
 

HarryO

  • #20
Er zijn er 2, een grote ronde voor de lucht circulatie en een kleinere vierkante voor de koeling van de compressor/temperatuur wisselaar.
Beide draaien op zo te zien op 230V en worden door relais aangestuurd die op de hoofdprint zitten.

Ik denk dat je moet proberen om bij AEG het vollededige service manual op te vragen (in .pdf vorm). Je hebt dan ook de zelftest/diagnose info zodat je verder kunt.
Wil AEG deze niet leveren probeer dan het nummer van de manual te krijgen. (begint met 599x)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu