Accu elektrische fiets

Jaap_kr

  • #1
Ik wil de accu van mijn elektrische fiets opnieuw vullen met Lithium batterijen.

Er zitten nu 20 batterijen (NiCd) 1,2 volt 7 ah in.
Deze zijn in serie geschakeld; dus totaal 24 volt 7ah.

De nieuwe Lithium batterijen zijn: 3,7 volt. 3 ah.
Deze wil ik dan serie/parallel schakelen.

Dus 3 sets van 7 cellen in serie = 25,9 volt 3 ah.
Daarna de 3 sets parallel = 25,9 volt 9 ah.

Of
Dus 3 sets van 6 cellen in serie = 22,2 volt 3 ah.
Daarna de 3 sets parallel = 22,2 volt 9 ah.

Beide zijn dan geen 24 volt
Welke manier is het beste voor de 24 volt motor?

Ik weet wel dat het bij mijn accu schroef tol al jaren goed werkt.
Daar heb ik een 12 volt accu in de 9,2 volt schroef tol zitten.
 

Verwarming Sp.

Specialist Verwarming
  • #2
Ik zou de NiMH accu niet zomaar vervangen voor een Li-ion. Je lader is hier eigenlijk niet geschikt voor, en ik weet ook niet hoe je de koeling (die Li-ion echt nodig is!) wilt regelen?

Vervangen voor soortgelijke NiMH cellen lijkt me een beter plan.
 

Paul Siemons

  • #3
Inderdaad en dacht ook dat de lithium batterijpakketten uitgerust zijn met
een beveiliging tegen het te ver ontladen van de batterij ?
 

Jaap_kr

  • #4
Ik was eigenlijk ook al bang dat dit niet zo'n goed plan was.
Bedankt, Paul en Hessie, voor het mee denken, ik ga nu voor nieuwe NiMH cellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu