Compressor bouwt niet genoeg druk op

Wolk

  • #1
Hallo ,

Ik zit volgens mij met een kapotte compressor. Deze blijft maar continue druk op bouwen, terwijl de luchtdruk veel te laag blijft.

Weet iemand of dit simpel te verhelpen is, of kan ik beter een nieuwe kopen?
 

@rie

Specialist Elektra
  • #2
Over wat voor een compressor hebben we het hier?
Graag wat meer informatie.
 

Fiesiekus

  • #3
Heb dit ook eens meegemaakt; er zit ergens een ventiel gestuurd door een regulateur (op de motor as). Dat mechanisme zorgt er voor dat bij het aanslaan de compressor even geen tegendruk heeft. Waarschijnlijk staat 't dingetje continu open.

Foto van de motor + ventilator?
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #4
Bij een storing aan een apparaat is het vermelden van merk en type toegestaan hoor. :wink:
 

Wolk

  • #5












Merk is Ondo , een vaag merk volgens mij ... google leverde mij iig niets op
 

@rie

Specialist Elektra
  • #6
Het kan zijn dat het grijze kastje rechts op de foto (pressorstaat) stuk is
Als deze lek is dan komt de compressor niet op druk en hij slaat tevens niet meer uit.
Je hoort hem dan sissen. Ook kan je reduceerventiel stuk zijn.(het ding met de rode knop.
Loopt de comressor nog wel? Als je de dikke leiding voor op de foto loshaalt komt er dan nog lucht uit met voldoende druk?

Zo je kunt weer even vooruit :mrgreen:
 

Wolk

  • #7
Bedankt voor je tips.

Ik heb alvast wel even die dikke leiding gecontroleerd daar staat volgens mij genoeg druk op , er staat iig geval meer druk op dan aan het einde van het verhaal dus tot daar toe moet het goed zijn ?

Een sissend geluid bij de pressostaat kan ik niet echt signaleren , dus zou het dan mischien het reduceerventiel zijn ? is dit te controleren ?

De drukmeter blijft overigens op 2 bar staan , ook bij het aanslaan van de compressor blijft deze op 2 bar staan
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #8
Bij dit soort klachten blijft vaak de stift hangen van de ontlastklep onderin het blok van de aan/uit schakelaar.
Wat kruipolie helpt een enkele keer wel maar meestal moet dit onderdeel vervangen worden, het is het messing blokje waarin de dunne ontlastleiding in loopt, deze loopt vanaf de aansluiting van de wat dikkere pijp op de ketel naar de schakelaar.
 

Wolk

  • #9
Jan schreef:
Bij dit soort klachten blijft vaak de stift hangen van de ontlastklep onderin het blok van de aan/uit schakelaar.
Wat kruipolie helpt een enkele keer wel maar meestal moet dit onderdeel vervangen worden, het is het messing blokje waarin de dunne ontlastleiding in loopt, deze loopt vanaf de aansluiting van de wat dikkere pijp op de ketel naar de schakelaar.
heb het stiftje geolied , maar dit geeft nog geen oplossing helaas . Ik weet überhaupt niet hoeveel "speling" er op zo'n stifje hoort te zitten maar ik kan hem ongeveer 1 a' 2 mm indrukken.

Verder viel het mij op dat waar de leiding vanuit de compressor de tank binnengaat er heel wat druk verloren gaat , de lucht spuit hier door een soort " wartel " naar buiten. Als ik mijn vinger hier op houd zie je de drukmeter langzaam oplopen , dit lijkt mij toch ook niet helemaal de bedoeling ?

Als ik aan die "wartel" draai is er geen verschil , sterker nog als ik hem helemaal verwijder geeft dit hezelfde resultaat ! kan hier het probleem zitten ?

Ik heb een foto van dit onderdeel toegevoegd.
AS6WQRZC
 

The headhunter

Specialist Elektra
  • #10
Dat hoort dicht te zitten.
Tenminste als je de wartel bedoelt waar aan de ene zijde de persleiding op uitkomt en aan de zijkant een kleine knelkoppeling zit en een dop met de text: 12bar.
Dat kleine zijuitgangetje hoort of aangesloten te zijn op een drukschakelaar of er hoort een dop in te zitten.
Plaats ook even een luchtfilter dat spaart je zuiger.



Deze dus.
 

Markus

  • #11
En hoe erg drukt die knik in de persleiding de luchtdoorvoer dicht?
 

Markus

  • #12
En zet het filter maar hier op....
 

Markus

  • #13
Ow dat werkt niet...... tegen over de pers in ieder geval
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #14
Ik heb op de foto's gezien dat er een zwart slangetje naar achteren loopt, ligt dat slangetje los dan hoort die op de door Headhunter genoemde aansluiting, de aansluiting is gemaakt met een knelringetje achter de wartel.
 

Wolk

  • #15
Jan schreef:
Ik heb op de foto's gezien dat er een zwart slangetje naar achteren loopt, ligt dat slangetje los dan hoort die op de door Headhunter genoemde aansluiting, de aansluiting is gemaakt met een knelringetje achter de wartel.
Dat was hem ...... :D het slangetje viel niet echt op doordat het uiteinde onder het blok lag.. Heb het slangetje terug gezet en hij doet het weer !

Allemaal bedankt voor jullie hulp !!
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #16
Graag gedaan en bedankt voor de terugmelding.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu