Aarden spiegelkastje

Sens

  • #1
Hallo,

In de badkamer heb ik 2 nieuwe geanodiseerde aluminium spiegelkastjes gemonteerd met in elk kastje een geaarde wandcontactdoos.
Nu valt mij op, dat de behuizing niet geaard is. Er zit ook geen aardpunt op de behuizing. Geanodiseerd aluminium is redelijk geïsoleerd, maar ook een gecoate wasmachine moet je aarden! En waarom is dit niet al gedaan?
Het is een kleine moeite om vanuit de contactdoos ook de behuizing te aarden, maar is dit verstandig? Of moet ik officieel met de aarde naar het CAP, hetgeen een hele ingreep is. Graag advies.

Alvast zeer bedankt.
 

Fiesiekus

  • #2
Gewoon zo laten. Vereffenen moet met vreemde geleidende delen die van buiten de badkamer komen. Ik neem aan dat de kastjes niet zo groot zijn dat een deel buiten de badkamer steekt? En je gaat er ook geen natte was in draaien neem ik aan? Vandaar!
 

Sens

  • #3
Bedankt voor de snelle reactie!
Dat van "delen die van buiten de badkamer komen" wist ik niet.

Mijn metalen douchegoot heb ik overigens wel geaard. Steekt niet echt door de muur heen naar de slaapkamer. Maar dat zal 'm wel in de afvoer zitten, die wel naar buiten gaat.

En inderdaad, wassen doen wij in de ... geaarde wasmachien!

Hartelijk dank!
 

Fiesiekus

  • #4
Overigens ging mijn opmerking over vereffenen via CAP. Als je 'm kunt aarden, zou ik dat wel doen, bijv. ergens aan een schroef een aarde-draadje vastmaken en dat in de WCD's erbij steken.

( :oops: had dus je vraag niet helemaal 100% gelezen)
 

Sens

  • #5
OK! Helemaal duidelijk!
Ik zal de behuizing van het kastje intern aarden naar de contactdoos, die erin zit.
Nogmaals dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu