Aanvoerslang Bosch met aquastop zelf vervangen?

JohnvandeRest

  • #1
Even een snelle algemene vraag zonder al te veel details maar dat geeft mij dan al een indicatie of ik iemand in moet schakelen.

De aanvoerslang met aquastop is vrijwel zeker defect.
Er lekte op een moment water uit het apparaatje zelf wat aan de kraan hangt en daarna is de watertoevoer geheel gestopt.
Nu is dit zo'n slang met aan de wasmachine kant wat onderdelen die in de machine vastzitten.
Eigenlijk wilde ik (vanwege de kosten, de machine is al ruim 10 jaar oud maar we hebben momenteel geen geld voor vervanging) een standaardslang gaan halen maar die past niet zomaar.

Dan heb ik eigenlijk 2 vragen:
- kan ik de oude slang verwijderen en een nieuwe universele zonder aquastop erop aansluiten door de koppeling af te snijden en de slang met een beugel vast te klemmen?

Zonee (kan me voorstellen dat de machine nu een signaal verwacht van de aquastop dat water ingenomen kan worden):
- is zo'n aansluiting eenvoudig zelf te doen dus kan ik bij de onderdelenwinkel zo'n set zelf halen?
 

Storingsmonteur

  • #2
Je kunt in de Bosch eshop zelf een nieuwe slang bestellen, dan weet je zeker dat alles past en is vervangen ook niet zo moeilijk.
 

JohnvandeRest

  • #3
Ja ik heb inmiddels genoeg websites gevonden waar ik de originele slang kan bestellen... Maar ik vraag dus of dit idd niet zo moeilijk is.

Inmiddels weet ik ook dat ik niet 'zomaar' de slang eraf kan rukken en er een nieuwe aanklemmen.
Ik zal de oude connectoren eerst (inwendig) moeten loskoppelen.
Daarna zou ik er eventueel ook een universele slang op kunnen monteren.
Ik ga dit morgen proberen (want vrije dag) en dan laat ik nog wel even weten of dit is gelukt.
 

JohnvandeRest

  • #4
Het is gelukt! :)
Met wat deskundige hulp op afstand wist ik de oude slang en connector uit de machine te verwijderen. Na verwijderen van een kastje daaromheen bleek daar een standaard aansluiting te zitten.
Simpele slang van de Gamma aangeschaft en de wasmachine werkt weer!

Dit zal het wel een paar jaar uithouden, in de hoop dat de wasmachine het overleeft want die is ook al 12 jaar, vandaar dat ik er geen nieuwe originele slang meer op wilde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu