Aansluiten vaatwasser op de bestaande afvoer

Maanwonder

  • #1
Hallo heb een vaatwasser gekocht maar zou die graag willen aansluiten op de bestaande afvoer en toevoer van de spoelbak
hoe ga ik tewerk, voor warm water is er een geiser (klein model) maar zou die op koud water aansluiten
bedankt
 

Fiesiekus

  • #2
Niet zo moeilijk: voor de afvoer bestaan er speciale sifons (ter vervanging van de oude) waarop een slangtule geschroefd zit. Daarop kan de VW-afvoer stevig vastgeklemd worden.

Voor de koud-water toevoer kunt u een aftakking met een kraan plaatsen.
 

Xr8

  • #3
Neem hiervoor wel een wasmachinekraan met ingebouwde keerklep en beluchter. Dit is voorschrift. eea bij de bouwmarkten te verkrijgen.

Succes.
 

Maanwonder

  • #4
Hallo,
volgende problemen
- weet ondertussen dat ik de afvoer moet aansluiten op een slangtule, zijn die afzonderlijk verkrijgbaar zodat je die kan aanschroeven op een bestaande sifon zie fig 1 en op het uiteinde van de afvoer zit geen schroefdraad moet ik die er gewoon overschuiven en aanspannen?


- tweede probleem, water aanvoer, zoals je zie op fig 3 zit daar de aanvoer van water naar de boiler, is dat mogelijk die te splitsen, of moet ik een wasmaschinekraan op aan sluiten met ingebouwde keerklep en beluchter en kan ik daaraan nog de aanvoer naar de boiler nog op aansluiten,


alvast bedankt
 

Frank

Vaste beantwoorder
  • #5
Die aansluitingen zijn wel los te koop.
Alleen weet ik niet of die in die maat te koop zijn.
Ik zou sowieso de wasmachine niet op die plek aansluiten.
Grote kans dat het water bij de rechter spoelbak weer omhoog komt.

Ik zou het verticale deel tussen het "kruispunt" en de sifon vervangen door een pijpje met een schuine aansluiting voor een slangtule.
De slang zet je dan met een slangklem vast op de tule.
 

Jan

Algemeen beantwoorder
Moderator
  • #6
Wilt u bij dit topic blijven met reacties en vragen over dit probleem ?
 

Georges

  • #7
Ja
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu