Aanpak Badkamer advies

Greenbean

  • #1
In onze renovatie badkamer zijn de tegels verwijderd en ook het gipsplafond. Wij willen nu gaan betegelen. Onze stuc klusser zegt laat de tegelzetter eerst alles betegelen tot de hoogte die je wil, dan zet ik daarna het gipsplafond met de spotjes erin ( vreemde stap vind ik zelf)

De tegelzetter zegt eerst plafond erin stucen en spotjes en dan begin ik met de elektrische vloerverwarming en tegelen van boven naar beneden .

Ik ben geen deskundige maar mij lijkt dat je van beneden naar boven tegelt en met het plafond al erin of zie ik dat verkeerd? ( eea afgemeten met de lxbxh badkamer en tegelafmetingen)

Hoe zit dat nou?


de groene boon
 

Kees

Vaste Beantwoorder
  • #2
Het zit zo:
Op Klusidee wordt advies gegeven aan klussers die hun werkzaamheden zelf verrichten.

Wanneer je werk wilt laten doen door twee verschillende 'partijen' en die partijen zijn het onderling niet eens over de werkwijze, dan is dit forum niet bedoeld om daarover een mening te verkrijgen. Daar zul je dan op een of andere wijze samen met de betrokkenen uit moeten komen.

En verder is alles denkbaar: van beneden naar boven tegelen, van boven naar beneden tegelen. Net wat de betreffende vakman gewend is. Eerst betegelen en dan plafond erin of eerst plafond en dan betegelen. Het kan allemaal wel.

Laat ze er samen even over beraadslagen dan zal het vast wel goed komen. :wink:
 

Greenbean

  • #3
Hartelijk dank voor je reactie Kees,

In je beantwoording geef je zelf het antwoord al Kees,wel vrij gesimplificeerd aangezien ik als leek niet kan voorzien welke drempels ik kan tegenkomen bij een gekozen aanpak.

Maar het lijkt mij raar dat dit een forum is waar je advies kunt halen over uitvoering en dat dus een vraag over uitvoering dan niet beantwoord zou kunnen worden omdat 2 verschillende systeem methodieken door verschillende partijen worden aangedragen. De beantwoording van mijn vraag staat los van betrokken partijen of dat nu 2 of 10 zouden zijn. Er had ook maar 1 methode kunnen zijn ( ongeacht of die goed uitgevoerd wordt :lol: ). Verder bestaan er geen domme vragen om persoonlijke kennis te verrijken vooral voor een linkshandige klusser als ik

Er zijn situaties waarbij er meerdere wegen naar Rome van toepassing zijn en het geval waarbij er maar 1 weg naar Rome is ( Een klein huisje van boven naar beneden bouwen lukt wel met LEGO heb ik gemerkt )

Met vriendelijke groet
de Groene boon


ps. de werkzaamheden verricht ik deels ook zelf maar gelukkig ook samen
 

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu