2 cv leidingen van 1 radiator omleggen in koof

Plukklus1

  • #1
Ik vond geen bestaand topic dus ik hoop dat ik hier goed zit.
Ik ben bezig met een wc renovatie/nieuwe tegels. Nu zit er in de hoek straks een koof. In deze koof lopen 2 waterleidingen. Het water komt hier mijn appartement binnen. Verder loopt er 1 buis die naar de bovenburen gaat.
In mijn wc lopen er naast de plek van de koof 2 radiatorleidingen. Deze behoren bij de radiator in de keuken, aan de andere kant van de muur.
Ik wil de radiatorleidingen ook graag in de koof hebben.
Nu weet ik van het legionella probleem. Ik zal de leidingen isoleren en als dit kan een afscheiding maken in de koof.
Ik heb verschillende bedrijven gevraagd en het komt op 170 tot 300 euro wat ze rekenen. Het legionella probleem is volgens hun op te lossen met isolatie.

Ik denk er aan om dit zelf te doen. Ik heb nog nooit met leidingen gewerkt. Is dit moeilijk en evt. echt af te raden? Ik ben handig in klussen.


Cv aftappen, radiator weghalen, nieuwe gaten boren, buizen doorzagen in toilet, nieuwe buis buigen, buizen monteren met snelkoppelingen zodat de leidingen weer aan het cv net vast zitten. Aan het stukje buis wat nu in de keuken uit de muur steekt nieuwe aansluitingen vast knellen, radiator ophangen en aansluiten, cv vullen.

Iemand die zegt...ja hoor is best te doen of juist..Nee niet aan beginnen zonder ervaring...

Hartelijk dank !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu