1 of 2 lagen schilderen?

Henry70

  • #1
Heb buiten de kozijnen goed geschuurd en daarna ontvet,geschilderd met histor hoogglans ,de verf is goed gedekt,is het nu nog nodig om een tweede laag aan te brengen ,of moet je altijd 2 lagen schilderen?,op het verf blik staat zo nodig meerdere lagen.

mvg henry
 

Sjaan Smit

  • #2
Dat zal voor een groot gedeelte wel vanuit eigen belang zijn geweest dat ze dat melden want dan moet je nog meer blikken kopen(hopen ze bij Histor)
 

Henry70

  • #3
Er staat zo nog op het blik ,dus als het nodig is maar dat weet ik nou net niet
 

Sjaan Smit

  • #4
Je hebt de kozijnen toch niet helemaal kaal geschuurd neem ik aan?? Dan moet een laag wel ok zijn....
 

Henry70

  • #5
Alles goed licht opgeschuurd ,ondergrond is goed,dacht zelf er aan om het kozijn aan de onderkant (bij venster bank) 2 maal te doen,bij mij is deze plaats kwetbaar komt veel zon op en daar blijft ook wel ééns water op liggen heb deze week een glaslat daarvan vervangen deze was stiekem gaan rotten ,zelf niet goed opgelet.en belangrijk is natuurlijk onderin de hoekjes van het kozijn.
 

Tiho

  • #6
Op de glaslat zit dus 1 laklaag?
Lijkt me verstandig om deze zeker nogmaals te schilderen, zou persoonlijk alles tweemaal doen.
 

Henry70

  • #7
Zoals ik hierboven beschreef extra aandacht aan kozijn onderkant raam deze wil ik 2 maal doen.incl.glaslat
 

Kees de schilder

Verf- en houtrotherstel adviseur
  • #8
De juiste laagdikte ( Mu ) bepaalt voor een zeer groot deel de duurzaamheid van een verfsysteem...

1 x (Bij)gronden, 1 voorlakken, 1aflakken: dat zijn dus 3 lagen voor een dekkend systeem dat is geschuurd en waarbij ALTIJD de kanten blank komen te liggen.
 

Cyruse

Vaste Beantwoorder
  • #9
Henry70 schreef:
Heb buiten de kozijnen goed geschuurd en daarna ontvet
Da's dus precies verkeerd om. Nou heb je de vuil en vettigheid in het hout geschuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

Je wachtwoord vergeten?
Nog niet geregistreerd? Registreer nu